ข้อมูลหลักๆ ก็เข้าไปดูกันได้ในเวปของ Crower เลยครับ ผมเอามาสรุปในมุมของ (http://www.crower.com/camshafts.html?cat=1533 (http://www.crower.com/camshafts.html?cat=1533))
Part Number: 63461
ชิ้นนี้เป็น Stage 1 ครับ ราคา $368.59 (ราคาประมาณ ไม่เกิน 12000 ถ้าซื้อที่โน่นแต่ถ้าหากรวมค่าส่งก็คงแพงอยู่) หลังจากที่ใส่เข้าไปแล้วรอบเดินเบาก็ยังงเหมือนเดิมครับไม่ได้หอบ ใช้งานในชีวิตปกติได้ไม่มีปัญหาและที่สำคัญไม่ต้องเปลี่ยนวาล์ว ใช้ระบบวาล์วเดิมๆ ได้เลย
[attachment=1]
Honda / Acura - D17A2
Performance level - Stage 1 - Normally Aspirated - Daily Driver Stock idle, excellent street manners. Works with stock valve train.
INT/EXH - Dur @ .050" Lift: 188°/180° RR: 1.70046082949309/1.9 Gross Lift: .369"/.361" LSA: 114° RPM: Idle to 7000 Redline: 7500
(http://www.crower.com/camshafts/civic-ex-d17a2-vtec-sohc-stage-1-camshaft.html (http://www.crower.com/camshafts/civic-ex-d17a2-vtec-sohc-stage-1-camshaft.html))
Part Number: 63461
Engine Make: Honda / Acura
Year: 2001-2005
Camshaft Name: Stage 1
Camshaft Series: Original
Engine Type: 4 Cylinder
Engine Size: D17A2
Valve Lash: .006" intake and .008" exhaust
Lobe center: 114
Advertised Duration: Intake / Exhaust 234 / 228
Duration @ .050" Lift: Intake / Exhaust 188 / 180
Lobe Lift: Intake / Exhaust .217 / .190
Rocker Ratio: Intake / Exhaust 1.7 / 1.9
Gross Valve Lift: Intake / Exhaust .369 / .361
Low RPM: Idle
Peak HP: 7000
Redline: 7500
Performance Description: Normally Aspirated - Daily Driver Stock idle, excellent street manners. Works with stock valve train.
ชิ้นนี้เป็น Stage 2 อันนี้เป็นรุ่นที่เหมาะกับรถที่มีแผนจะติดตั้งระบบอัดอากาศอย่าง Turbo หรือ Super Charge เข้าไปด้วยครับ
[attachment=1]
Part Number: 63461T
Honda / Acura - D17A2
Performance level - Stage 2 - Boost Special - Street/Strip Turbo or Supercharger Short duration, big lift turns your turbo loose for added HP. Req #84166.
INT/EXH - Dur @ .050" Lift: 193°/183° RR: 1.70042194092827/1.89908256880734 Gross Lift: .403"/.414" LSA: 114° RPM: Idle to 7500 Redline: 8000
Part Number 63461T
Engine Make Honda / Acura
Year 2001-2005
Part Class Camshaft
Camshaft Name Stage 2
Camshaft Series EFI, Forced Induction & NOS
Engine Type 4 Cylinder
Engine Size D17A2
Valve Lash .006" intake and .008" exhaust
Lobe center 114
Advertised Duration: Intake / Exhaust 243 / 232
Duration @ .050" Lift: Intake / Exhaust 193 / 183
Lobe Lift: Intake / Exhaust .237 / .218
Rocker Ratio: Intake / Exhaust 1.7 / 1.9
Gross Valve Lift: Intake / Exhaust .403 / .414
Low RPM Idle
Peak HP 7500
Redline 8000
Performance Description Boost Special - Street/Strip Turbo or Supercharger Short duration, big lift turns your turbo loose for added HP. Req #84166.
ถ้าจะเล่นตัวนี้ ก็ต้อง เพิ่มไอ้เจ้าของสิ่งนี้เข้าไปด้วยนะครับ ก็คือ Spring & Retainers คราวนี้ก็มีให้เลือกเล่น ว่าจะเอาแบบ เป็น Titanium หรือ Chromoly ค่าตัวก็แตกต่างกันล่ะครับ
Spring & Retainer Kit ราคา 285.35 หรือประมาณ 9,000 (http://www.crower.com/kit-honda-d16z-y-vtec-single-spring-ti-retainers.html (http://www.crower.com/kit-honda-d16z-y-vtec-single-spring-ti-retainers.html))
Part Number: 84166
[attachment=2]
Spring & Retainer Kit ราคา 151.64 หรือประมาณ 5,000 (http://www.crower.com/kit-honda-d16z-y-vtec-single-spring-chromoly-retainers.html (http://www.crower.com/kit-honda-d16z-y-vtec-single-spring-chromoly-retainers.html))
Part Number: 84166S
[attachment=3]
Part Number: 63462
ชิ้นนี้ก็เป็น Stage 2 เช่นกัน ครับ แต่ว่ารอบเดินเบาจะปกติ เหมือนกันของเดิมๆ แต่มีส่วนที่จัดหนักไว้ใช้เหมือนกันครับ
[attachment=1]
Performance level - Stage 2 - Normally Aspirated - 3⁄4 Race Turbo Hot street/strip profile, slight lope at idle. #84166 spring kit required.
INT/EXH - Dur @ .050" Lift: 200°/188° RR: 1.70044052863436/1.89861751152074 Gross Lift: .386"/.412" LSA: 114° RPM: 1500 to 8000 Redline: 8500
Part Number 63462
Engine Make Honda / Acura
Year 2001-2005
Part Class Camshaft
Camshaft Name Stage 2
Camshaft Series Original
Engine Type 4 Cylinder
Engine Size D17A2
Valve Lash .006" intake and .008" exhaust
Lobe center 114
Advertised Duration: Intake / Exhaust 253 / 236
Duration @ .050" Lift: Intake / Exhaust 200 / 188
Lobe Lift: Intake / Exhaust .227 / .217
Rocker Ratio: Intake / Exhaust 1.7 / 1.9
Gross Valve Lift: Intake / Exhaust .386 / .412
Low RPM 1500
Peak HP 8000
Redline 8500
Performance Description Normally Aspirated - 3?4 Race Turbo Hot street/strip profile, slight lope at idle. #84166 spring kit required
ถ้าจะเล่นตัวนี้ ก็ต้อง เพิ่มไอ้เจ้าของสิ่งนี้เข้าไปด้วยนะครับ ก็คือ Spring & Retainers คราวนี้ก็มีให้เลือกเล่น ว่าจะเอาแบบ เป็น Titanium หรือ Chromoly ค่าตัวก็แตกต่างกันล่ะครับ
Spring & Retainer Kit ราคา 285.35 หรือประมาณ 9,000 (http://www.crower.com/kit-honda-d16z-y-vtec-single-spring-ti-retainers.html (http://www.crower.com/kit-honda-d16z-y-vtec-single-spring-ti-retainers.html))
Part Number: 84166
[attachment=2]
Spring & Retainer Kit ราคา 151.64 หรือประมาณ 5,000 (http://www.crower.com/kit-honda-d16z-y-vtec-single-spring-chromoly-retainers.html (http://www.crower.com/kit-honda-d16z-y-vtec-single-spring-chromoly-retainers.html))
Part Number: 84166S
[attachment=3]
Part Number: 63463
ชิ้นนี้ ก็คือ Stage 3 ครับ เอาไว้ซ่าโดยเฉพาะ ไม่แล้วต้องทำอีกหลายอย่าง ไม่ว่าจะทำท่อจูนใหม่ปรับรอบเครื่องตัด จะใช้ต้องใช้ถึง
[attachment=1]
Honda / Acura - D17A2
Performance level - Stage 3 - Normally Aspirated - All Motor Drag Profile Not for inexperienced tuner. Head Mods, V-tec & ECU tuning req. Limited street.
INT/EXH - Dur @ .050" Lift: 208°/200° RR: 1.7/1.89867841409692 Gross Lift: .425"/.431" LSA: 114° RPM: 1250 to 9000 Redline: 9500
Part Number 63463
Engine Make Honda / Acura
Year 2001-2005
Part Class Camshaft
Camshaft Name Stage 3
Camshaft Series Original
Engine Type 4 Cylinder
Engine Size D17A2
Valve Lash .006" intake and .008" exhaust
Lobe center 114
Advertised Duration: Intake / Exhaust 261 / 253
Duration @ .050" Lift: Intake / Exhaust 208 / 200
Lobe Lift: Intake / Exhaust .250 / .227
Rocker Ratio: Intake / Exhaust 1.7 / 1.9
Gross Valve Lift: Intake / Exhaust .425 / .431
Low RPM 1250
Peak HP 9000
Redline 9500
Performance Description Normally Aspirated - All Motor Drag Profile Not for inexperienced tuner. Head Mods, V-tec & ECU tuning req. Limited street.
ถ้าจะเล่นตัวนี้ ก็ต้อง เพิ่มไอ้เจ้าของสิ่งนี้เข้าไปด้วยนะครับ ก็คือ Spring & Retainers คราวนี้ก็มีให้เลือกเล่น ว่าจะเอาแบบ เป็น Titanium หรือ Chromoly ค่าตัวก็แตกต่างกันล่ะครับ
Spring & Retainer Kit ราคา 285.35 หรือประมาณ 9,000 (http://www.crower.com/kit-honda-d16z-y-vtec-single-spring-ti-retainers.html (http://www.crower.com/kit-honda-d16z-y-vtec-single-spring-ti-retainers.html))
Part Number: 84166
[attachment=2]
Spring & Retainer Kit ราคา 151.64 หรือประมาณ 5,000 (http://www.crower.com/kit-honda-d16z-y-vtec-single-spring-chromoly-retainers.html (http://www.crower.com/kit-honda-d16z-y-vtec-single-spring-chromoly-retainers.html))
Part Number: 84166S
[attachment=3]
:-[
อยากได้ๆๆๆๆๆๆ :D
เดวเจอกานนนคับ